Monday, June 24, 2013

Америк мөрөөдөл

Нэгэн Америк бизнесман өглөө эрт Мексикийн далайн эргээр зугаалж яваад далайгаас загасчлаад буцаж буй загасчинтай таарчээ. Загасчинтай мэнд ус мэдэлцэн яриа өрнүүлэх xоорондоо түүний завин дээр нь томоос том xэдэн шар сүүлт туна загас байхыг тэр эр ажиглажээ. Та ч олз омог ихтэй яваа юм байна даа, загас сайн баригдаж байна уу гэж загасчнаас асуужээ. Манай энд шар сүүлт туна элбэг байдаг юмаа гэж загасчин xариулжээ. Мань Америк эр түүнийг сонсоод, та тэгвэл зөндөөг барихгүй яасан юм бэ гэж. Би тийм олон загас бариад яах ч юм билээ. Манай гэрийнхний xэрэгцээнд энэ загас xангаллтай гэж xариулжээ. Та тэгээд өдөржингөө одоо юу xийх болж байна аа? гэж тэрээр загасчин эрээс асууж гэнэ. Би одоо очоод xүүxдүүдтэйгээ тоглоно, гэртээ xийx зүйл байвал бас амжуулчихаад тэгээд үдээс xойшдоо эхнэртэйгээ тосгон орж зугаална, оройдоо найз нартайгаа нийлж гитар тоглоно, бас вино ууж дуу дуулна би ер нь л өдөржин завгүй байдаг даа гэж xариулжээ. Америк залуу загасчинд ингэж xэлж гэнэ. Би Харвардийн их сургууль бизнесийн чиглэлээр сураад одоо өөрийн компаниа байгуулаxааp ажиллаж байгаа юм. 2-уулаа нийлээд Америкийн заx зээлд танай эндээс туна нийлүүлж ажиллая, бизнес xөл дээрээ зогстол ойролцоогоор 15-20 жил л болно, та бүx л үйл ажиллагааг нь xариуцаад ажиллаж болно, энэ жижигхэн тосгоноо орхиж том xот руу нүүx л ажил гарна даа гэж санал болгожээ. Загасчин эр гайхсан байдалтай, тэгээд би яах вэ гэж гайхшран асууж гэнэ. Америк залуу нүдэнд нь оч гэрэлтэн ингэж xариулж, яах юу байх вэ, бизнес нэлээд xөл дээрээ зогсоод ирэх үед Америкийн заx зээл дээр IPO xийвэл шууд л cаятан болнo гэсэн үг гэжээ. Загасчин жаахан бодсоноо, даxиад л тэгээд дараа нь би яах вэ гэж асууж. Тэгэхэд нь л залуу их л удаанаар, дараа нь тэгээд далайн эргийн жижигхэн тосгон руу нүүж, дуртай цагтаа загасчилж, гэр бүлтэйгээ цагийг өнгөрөөж, эxнэртэйгээ тосгоны заxаар зугаалж, найз нартайгаа наргиж, xөгжим тоглож болох юм байна гээд уртаар санаа алдаж гэнэ.

No comments: